۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۲, سه‌شنبه

زنان مجاهد: ایران- اقتصادی- گوشت قرمز را نیز قسطی می خریم

با بالاگرفتن بحران تورم در کشور خبرگزار حکومتی ایلنا دیروز 21 اردیبهشت در رابطه با  وضعیت معیشتی مردم نوشت: «طی یک دهه گذشته بهای گوشت قرمز افزایش چشم گیری داشته است. براساس منابع موجود در سال 1381 هر کیلو گوشت قرمز ۴۶۰۰ تومان بوده است اما این رقم در سال ۱۳۹۰ به ۱۷ هزار تومان رسید. هم اکنون نیز قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه تحویل به مشتری بین ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان است. این افزایش چشم گیر در حالی است که طی همین سال‌ها سفره‌های مردم کوچک و کوچک‌تر شده است و شاید در طول سال چند بار گوشت قرمز در سبد غذایی بسیاری از هموطنان قرار گیرد». این گزارش سپس وضعیت وخیم خانواده ها را از زبان یک شهروند این چنین ترسیم می کند : «محمد ۳۷ سال سن دارد و براساس گفته‌اش ساکن منطقه ورامین تهران است. وی در پاسخ به این سئوال که در طول ماه چند بار گوشت قرمز مصرف می‌کنید، بیان می‌دارد: حداکثر حقوقم بالغ بر ۸۰۰ هزار تومان است و از این مبلغ ۳۵۰ هزار تومان را کرایه منزل می‌دهم و فکر نمی‌کنم با توجه به داشتن یک خانواده چهار نفره و با ۴۵۰ هزار تومان باقی مانده بتوان گوشت قرمز کیلویی ۳۱ هزار تومان را بیشتر از یکبار مصرف کرد». 
وی ادامه می‌دهد: « ما در منطقه‌ای که زندگی می‌کنیم خانوار‌های بسیاری هستند که تمامی مایحتاج خود را به طور حداقلی آن هم به طور قسطی خریداری می‌کنند و به جرات می‌توانم بگویم گوشت قرمز را نیز قسطی می‌خریم».
قابل ذکر است که سال گذشته یک عضو کمیسیون کشاورزی در مجلس ارتجاع با پرده برداشتن از ابعاد دزدی و چپاول اموال مردم از سوی باند های رژيم گفت :
حتی واردات گوشت قرمز، به تازگی ‌در حال تبدیل شدن به ‌انحصاری مطلق است که توسط افرادی در وزارت‌خانه‌ها ـ که وابسته به وزارت جهاد کشاورزی است ...


ایران- سفره رنگین و پرگوشت آخوندها و فقر و بدبختی مردم ستمدیده وطنم ایران



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر