۱۳۹۵ فروردین ۱۱, چهارشنبه

بختک بیسوادی در ایران ولی فقیه زده

ایران - برخلاف ادعاهای رنگارنگ رژیم آخوندی در رابطه با حل مسئله بیسوادی وریشه کن شدن آن ظرف چند سال ،هرروز شاهدارائه  آمارهای شگفت آور تعد اد بیسوادان توسط سران رژیم آخوندی هستیم . بیسوادی اکنون مانند بختک بر سرجامعه ایران سایه انداخته است. در این راستا بسیاری از کودکان و نوجوانان برای امرار معاش خود و خانواده مجبور به ترک تحصیل میشوند و بطور  زودرس به بازارهای کار، کار خیابانی و یا حاشیه ای در شهرها و روستا های کشور روی می آورند.

علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی روز دوشنبه 9فروردین95 در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایلنا اعتراف کرد: ”در مجموع در بخش بیسوادان مطلق چیزی نزدیک به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر باقی مانده است“خاطر نشان می‌شود این ادعا در حالی بیان می شود که وی ۱۳ دی ماه سال ۹۴ در جلسه یی با اشاره به این که سال ۸۵ اعلام شد بیسوادی در کشور به پایان رسیده است، اما اعلام کرد هم اکنون آمار بیسوادان کشور ۹ میلون نفر است.خبرگزاری حکومتی ایلنا - ۹ فروردین ۹۵
اما پیشتر دبیر حکومتی در بخش «علمی سمپوزیوم ادغام مراقبت‌های اجتماعی در نظام مراقبت‌های اولیه » با بیان اینکه «10 میلیون بی‌سواد» مطلق در کشور داریم، گفت: «آمار مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که 3.5 میلیون نفر ترک تحصیلی در کشور داریم که البته آموزش و پرورش هیچ مسوولیتی را در قبال آن نمی‌پذیرد»
 (سایت حکومتی انتخاب 11 اسفند 1394)






 یکی از علل بی‌سوادی، فقر شدید اقتصادی در حکومت غارتگر آخوندی است که باعث می‌شود خانواده‌ها نتوانند فرزندان خود را یا به مدرسه بفرستند یا در صورت فرستادن به مدرسه، آنها را از تحصیل بیرون بکشند تا برای کمک به امرار معاش خانواده در سنین پایین کار کنند.





در شرایطی که پی‌درپی دزدیهای چندمیلیاردی آخوندهای حاکم برملا می‌شود. کلاس درس کودکان ما در مناطق محروم یا چادر و کپر است یا اتاقهای مخروبه. و بچه‌ها به‌جای صندلی و نیمکت روی حلبی می‌نشینند.
هرسال دست‌کم یک‌چهارم دانش‌آموزان ایران ناچار به ترک تحصیل می‌شوند و عده‌یی از آنها به کودکان کار اضافه می‌شوند که جمعیتشان امروز بین ۲ تا ۵ میلیون نفر است.
در سالهای اخیر آخوند روحانی بسیاری مدارس روستایی را برچیده است تا در بودجه صرفه‌جویی کند.بودجة آموزش و پرورش در سال جاری نزدیک به 26 هزار میلیارد تومان است. در مقابل بودجه نظامی، امنیتی و صدور تروریسم در همین سال بیش از 70 هزار میلیارد تومان است.
آری تا این حکومت آخوندی وغارتگر هست  وچون اختا‍پوس برثروتهای طبیعی این مملکت چنگ انداخته است و  معضلاتی همچون شکاف طبقاتی، فقر، بیکاری، تورم،   کودکان کار و بی سرپرست، و....را برای مردم ستم کشیده این مرزوبوم به ارمغان آورده است ،  هرگز نباید امیدی برای بهبود بحران بیسوادی در ایران  را داشت.

وفقط با تغییر این رژیم  این بحرانها ریشه کن خواهدشد

۱ نظر:

  1. چقدر دردناك است در اين دوران كه همه چيز روي اينترنت است كشور ما اسير اين آخوندهاي قرون وسطايي شده كه به زودي روزگار اين دجالان به پايان خواهد رسيد و مردم ما آزاد خواهند شد و كشورمان را بهترين و پيشرفته ترين كشور دنيا خواهيم كرد.

    پاسخحذف